کد خبر : 1278
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 25 آوریل 2023 - 12:38

نوزادان سهامدار می شوند؛

نوزادان سهامدار می شوند

نوزادان سهامدار می شوند
والدین این فرزندان برای نام نویسی به وبگاه ملی دولت هوشمند به نشانی (iran.gov.ir) قسمت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مراجعه کنند.؛

وزیر اقتصاد گفت: از امروز والدین فرزندان متولد سال ۱۴۰۱ می‌توانند برای دریافت سهام دولتی فرزندان خود نام نویسی کنند.

به گزارش سلام کوخرد، سید احسان خاندوزی افزود: والدین این فرزندان برای نام نویسی به وبگاه ملی دولت هوشمند به نشانی (iran.gov.ir) قسمت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مراجعه کنند.

وی گفت: با مراجعه و نام نویسی در این وبگاه از خط همراه به نام سرپرست خانوار یک کد رهگیری دریافت می‌شود و به ترتیب اولویت تاریخ تولد در سه ماهه اول پارسال می‌توانند سهام یک صندوق بورسی را انتخاب کنند.

خاندوزی افزود: بر مبنای قانون جوانی جمعیت، سهام تعلق گرفته به نوزادان متولد سال ۱۴۰۱ به مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که با فراهم شدن منابع آن این سهام آماده عرضه به والدین نوزادان است.

وزیر اقتصاد گفت: این قانون از ابتدای مهر ۱۴۰۰ برای متولدان لازم الاجرا بود، اما به علت تامین نشدن منابع آن به متولدان ۱۴۰۱ به بعد تعلق می‌گیرد.
وی افزود: فرزند متولد شده این سهام را می‌تواند در سن ۲۴ سالگی برداشت کند.

 

طبق ماده ۱۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ۲۴ مهرماه سال ۱۴۰۰، مجلس شورای اسلامی دولت مکلف است به ازای هر فرزند که از ابتدای سال ۱۴۰۰ متولد ‌شود، مبلغ ۱۰ میلیون ریال تا سقف سالانه ۱۰ هزار میلیارد ریال صرفاً جهت خرید واحدهای صندوق ‌های سرمایه ‌گذاری قابل معامله در بورس به نام فرزند اختصاص دهد.

این رقم برای سال ۱۴۰۱ برای هر فرزند متولد شده ۱۵ میلیون ریال تعیین شده است. برای سال‌های بعد نیز به مدت ۷ سال در قانون بودجه باید ارقام تعیین و تامین اعتبار شود.

طبق تبصره یک این ماده، هر سال به میزان نرخ تورم سالانه اعلامی مرکز آمار ایران به مبلغ اشاره شده در این ماده اضافه می‌شود. همچنین طبق تبصره دو این ماده، سرپرست مجاز است صرفاً نسبت به جابه جایی بین واحدهای صندوق های سرمایه گذاری موضوع این ماده اقدام کند. خارج کردن منابع مالی ناشی از فروش واحدهای صندوق های سرمایه گذاری صرفاً پس از ازدواج یا در صورت عدم ازدواج پس از بیست و چهار سالگی مجاز است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش تصویری